آیا می توان تخفیف های بیمه شخص ثالث را انتقال داد؟

azbimehforoosh.com / بیمه اتومبیل

 انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1401

وقتی می خواهید خودرو بفروشید یا بخرید یکی از سوالات اصلی فروشنده و خریدار مدت باقی مانده و تخفیف بیمه شخص ثالث است. اگر شما راننده با ملاحظه و قانونمندی باشید و تاکنون تصادفی نداشتید و خسارتی وارد نکرده اید. مسلما بیمه شخص ثالث شما از تخفیف قابل ملاحظه ای برخوردار است و البته که مبلغ آن برای تان اهمیت دارد .
من بیمه فروش اطلاعات درباره جدیدترین تغییرات قوانین انتقال بیمه شخص ثالث در سال 1401 را به شما ارائه میکنم.
آیا می توان تخفیفات بیمه شخص ثالث را انتقال داد؟
باید عرض کنم بله به دو صورت می توانید تخفیفات بیمه شخص ثالث خودرو قبلی خود را به خودرو جدیدتان منتقل کنید.
امکان دارد خودرو شما فرسوده یا اسقاطی شده و دارای تخفیفات در بیمه شخص ثالث است
امکان دارد قصد کرده اید خودرو خود را بفروشید و یک خودرو جدید خریداری کنید .
حتما باید سند قطعی خورده باشد تا بتوانید تخفیفات بیمه شخص ثالث خودرو قبلی را به خودرو جدید منتقل کنید .
پس امکان انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث با و کالت نامه و قولنامه ، تعویض پلاک و وکالت کاری یا بلاعزل وجود ندارد .
درضمن مالک خودرو فروخته شده دارای تخفیف بیمه شخص ثالث با مالک خودروی جدیدی که تخفیفات بیمه شخص ثالث به آن می خواهد منتقل بشود یک نفر باشد یا مالک جدید از اعضای درجه یک خانواده مالک قبلی ( مادر، پدر ، همسر ، فرزند) باشد.
شما می توانید قبل از انقضای بیمه شخص ثالث تخفیف دار برای انتقال تخفیف بیمه به خودروی جدید اقدام کنید ولیکن در زمان تمدید بیمه نامه خودروی جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث خودرو قبلی به خودروی جدیدتان منتقل می شود.
نکته ای که باید به آن توجه کنید آن است که خودروی قبلی که دارای تخفیف بیمه شخص ثالث است و خودروی جدید که قصد دارید تخفیفات را به بیمه نامه آن انتقال بدهید باید از یک دسته کاربری باشند . برای مثال : شما می توانید تخفیف بیمه شخص ثالث سواری قبلی خود را به بیمه شخص ثالث سواری جدیدتان منتقل کنید .
نمی توانید تخفیف بیه شخص ثالث تاکسی خود را به سواری جدید خودتان یا تخفیف بیمه موتورسیکلت خودتان را به سواری تان و یا اینکه تخفیف بیمه سواری خود به کامیون تان منتقل کنید.

تغییرات و شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در سال 1401

طبق قانون از دی ماه 1398 بیمه شخص ثالث راننده محور شده است.یعنی با فروش خودرو تخفیف های بیمه شخص ثالث به خریدارخورد انتقال پیدا نمی کند و برای خود شما که فروشنده هستید باقی خواهد ماند. مگر اینکه خودرو را به نام پدر ، مادر ،همسر یا فرزندان بزنید و بخواهید که تخفیفات بیمه شخص ثالث خودروی خودتان به آنها منتقل شود. البته باید بدانید انتقال تخفیف بیه شخص ثالث از برادر به برادر یا به خواهر و از خواهر به خواهر یا برادر ممکن نیست .
به عبارتی در قانون جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث شما از بین نمی رود و سوخت نمی شود. مگر اینکه خریدار یا خودتان بخواهید به یکی از اعضا خانواده خودتان منتقل کنید.
خریدار خودرو می تواند وقع انتقال خودرو درخواست خرید تخفیفات بیه شخص ثالث را به فروشنده خودرو ی بیمه گذار بدهد .
لذا اگر خریدار خودرو یا مالک جدید ماشین بخواهد تخفیفات بیمه شخص ثالث معاله شده را به همراه ماشین بخرد باید از فروشنده یا بیمه گذار قبلی تقاضا کند که قبل از تمدید بیمه شخص ثالث ماشین معامله شده یک درخواست برای انتقال بیمه نامه به نام خریدار به نمایندگی بیمه بدهد.
نماینده بیمه یا کارشناس بیمه مابه التفاوت تخفیف بیمه قبلی خریدار و بیمه فروشنده را توسط سیستم بیمه و با پرداخت مبلغ محاسبه شده تخفیفات بیمه شخص ثالث قبلی فروشنده به ماشین جدید و به نام خریدار منتقل می شود.
اگر خودروی خود را فروختید یا اسقاط کردید و قصد نداشتید که خودروی جدیدی فعلا خریداری کنید یا تخفیفات تان را به خانواده یا خریدار منتقل کنید، می توانید با دریافت گواهی حفظ تخفیف های عدم خسارت بیمه شخص ثالث از شرکت بیمه ایران، این تخفیفات را تا زمان خرید خودروی جدید برای خود و خانواده محفوظ نگه دارید.
البته فراموش نکنید که باید خودرو جدیدی هم که می خرید یا قصد دارید تخفیفات محفوظ شده را به آن منتقل کنید باید دسته کاربری اش با خودرو قبلی تان یکی باشد . یعنی تخفیف بیمه شخص ثالث سواری شخصی به سواری شخصی منتقل می شود.

بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث اتومبیل

تخفیفات بیمه شخص ثالث

هر سال 5 درصد به تخفیفات بیمه شخص ثالث اضافه می شود و حداکثر 70 درصد تخفیف در صورت نداشتن خسارت دریافت خواهید کرد که در این شرایط و با توجه به حق بیه های شخص ثالث مبلغ قابل توجه ای هست و حفظ تخفیفات پس انداز مالی قابل قبولی می باشد.
فرق نمی کند که بیمه شخص ثالث را نقدی یا اقساطی خریداری کنید شرایط انتقال تخفیفات یکی است.

تغییرات قوانین انتقال تخفیف بیمه ثالث کدامند؟

درکل تغییرات در بخشنامه جدید انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث، سوابق تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث به شکل زیر برای هر راننده ثبت می‌شود:
سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث متعلق به شخص انتقال دهنده است. امکان انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث به مالک جدید خودرو(گیرنده جدید بیمه شخص ثالث) وجود ندارد.
مدارک احراز مالکیت خودرو شامل کارت ماشین و برگ سبز ماشین باید توسط واحدهای صدور بیمه و سامانه‌های آنلاین خرید بیمه در هنگام صدور بیمه‌نامه کنترل شود.
درصورتی که پلاک انتظامی خودرو تعویض شده باشد ، تخفیف های بیمه شخص ثالث برای انتقال گیرنده حذف می گردد.
استعلام بیمه نامه از سنهاب و درج اطلاعات بر اساس آن در هنگام تمدید بیمه شخص ثالث ضروری است. این مطلب در زمان انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث اول به بیمه نامه دوم بسیار دارای اهمیت است.
در صورتی که پلاک خودرو به نام فروشنده تعویض شده باشد ، سابقه تخفیف های عدم خسارت ایشان حذف می شود.
منتقل نمودن سوابق عدم خسارت بیمه شخص ثالث به خریدار جدید خودرو تخلف است و با آن برخورد قانونی می شود.
منتقل نمودن تخفیف های عدم خسارت بیمه شخص ثالث خودرو فقط به خودرو دیگری از همان نوع کاربری امکان پذیر است .
می توان الحاقیه انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث قبل و بعد از انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید ماشین را صادر کرد.
گرفتن هزینه برای انتقال تخفیف های بیمه شخص ثالث برای مدت زمان باقی‌مانده از بیمه شخص ثالث قانونی نیست.
می توان سوابق تخفیف های عدم خسارت بیمه شخص ثالث را با صدور گواهی و بدون پرداخت هزینه انتقال داد.
اگر تخفیف های بیمه شخص ثالث به ماشین جدید منتقل شود، حق بیمه ای از بیمه گذار دریافت نمی‌شود.
حفظ تخفیف های بیمه شخص ثالث تا اطلاع ثانوی با الحاقیه اصلاحی بیمه‌نامه شامل هیچ گونه حق بیمه ای نمی شود .
درصورتی که فردی دو خودرو داشته باشد نمی توان تخفیف های بیمه شخص ثالث یک خودرو خود را به خودرو دیگر خود منتقل نماید .
بر روی یک بیمه نامه شخص ثالث همه تخفیف های عدم خسارت بیمه شخص ثالث بطور کامل انتقال می یابد.

بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث

مدارک لازم برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث باید حتما مدارک زیر را به کارشناس بیمه تحویل بدهیم:
بیمه‌نامه ماشین جدید
اگر بیمه نامه کاغذی ندارید می توانید لینک بیمه نامه شخص ثالث جدیدی که برای تان روی گوشی تلفن همراه ارسال شده در اختیار نماینده بیمه یا کارشناس بیمه قرار بدهید و یا از طریق لینک بیمه نامه جدید را چاپ کنید.
کپی کارت ماشین قبلی
کپی بیمه شخص ثالث ماشین قبلی
اگر بیمه نامه کاغذی ندارید می توانید لینک بیمه نامه شخص ثالث جدیدی که برای تان روی گوشی تلفن همراه ارسال شده در اختیار نماینده بیمه یا کارشناس بیمه قرار بدهید و یا از طریق لینک بیمه نامه جدید را چاپ کنید.

اصل کارت ماشین خودروی جدید
کپی کارت ماشین جدید
اصل و کپی برگه گواهی اسقاط (برای ماشین‌های فرسوده)

بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث ماشین

نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به ماشین جدید

برای انتقال سابقه بیمه شخص ثالث به نمایندگی صدور بیمه‌نامه قبلی یا شعبه شرکت بیمه‌گر حضورا مراجعه می کنید یک درخواست برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث می دهید نماینده یا کارشناس بیمه اقدام به صدور الحاقیه می نماید و تخفیف های بیمه شخص ثالث قبلی را از روی بیمه نامه خودرو قبلی حذف می کند و با دریافت مابه التفاوت حق بیمه بدون تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو قبلی تا پایان انقضای بیمه شخص ثالث آن ( روزهای باقیماند بیمه نامه بدون لحاظ تخفیف) تخفیفات بیمه شخص ثالث خودرو قبلی را به خودرو جدید منتقل می کند.به عبارتی شما باید برای انتقال تخفیف، مبلغ تخفیف اعمال شده روی بیمه نامه را پرداخت نمایید وبعد از آن تخفیف ها را انتقال بدهید.

سه نکته مهم برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث:

خودرو های صفر تحویل گرفته شده از کارخانه دارای بیمه شخص ثالث هستند. پس شما نمی توانید تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو قبلی خودرا به خودرو صفر جدیدی که گرفته اید منتقل کنید باید تا زمان تمدید بیمه شخص ثالث این خودروی صفر صبر کنید بعدا اگر اعتبار بیمه شخص ثالث خودرو قبلی تان تمام نشده باشد می توانید تخفیفات بیمه شخص ثالث آن را به خودرو ی صفر خودتان منتقل کنید .
اگر خودروی اسقاطی دارید باید از رده خارج شدن آن را مطابق مدارک قابل ارائه ثابت کنیدکه دیگر این خودرو وجود ندارد و اسقاط شده است وباید اصل برگه اسقاط خودرو و الحاقیه فسخ بیمه شخص ثالث خوردو اسقاط شده را برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث همراه داشته باشید.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث از یک شرکت بیمه به یک شرکت بیمه دیگر چگونه است؟

بیمه شخص ثالث خودرو شما از یک شرکت بیمه دیگر است که شما بنا به دلایلی از جمله خدمات دهی گسترده و سابقه طولانی و کیفیت خدمات خوب بیمه ایران می خواهید به شرکت بیمه ایران نمایندگی بیمه فروش محرابیان منتقل کنید. به راحتی می توانید بعد از اتمام مدت ‌بیمه‌نامه شخص ثالث خود، تمدید ‌بیمه‌نامه را در نمایندگی بیمه فروش ( محرابیان ) با خدمات و حق بیمه مناسب انجام بدهید. چنانچه در ‌بیمه‌نامه شخص ثالث خود چند سال تخفیف عدم خسارت دارید، می‌توانید آن را به ماشین جدید و یا به بستگان درجه اول خود منتقل کنید و بیمه‌نامه‌ای شخص ثالث جدید با حفظ تخفیف‌های عدم خسارت آن دریافت کنید.

آیا عدم انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در زمان فروش مشکلی ایجاد می‌کند؟

متفاوت بودن نام بیمه گذار در بیمه نامه شخص ثالث هیچگونه مشکلی در خسارت ایجاد نمی کند پرداخت خسارت درحوادث رانندگی به مالک خودرو که نام او در سند خودرو ثبت شده است، پرداخت می شود. به عبارتی شرط پرداخت خسارت صحیح و یکسان بودن مشخصات خود خودرو و کارت خودرو است.
در تصادفات رانندگی که منجر به بروز خسارت جانی می شود، می‌توانید از ‌بیمه‌نامه شخص ثالث به عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کنید. حتی اگر در بیمه نامه شخص ثالث بیمه گذار شخص دیگری باشد و بیمه نامه به نام مالک خودرو نباشد باز می توان از بیمه نامه به عنوان وثیقه در دادگاه استفاده نمود.
توجه کنید اگر می خواهید تخفیفات بیمه شخص ثالث خود را از دست ندهید در زمان مناسب برای انتقال بیمه شخص ثالث اقدام کنید.
در شرایط زیر نیاز به انتقال و حفظ تخفیف های بیمه شخص ثالث ضروری است:
بیمه شخص ثالث از یک شرکت بیمه به یک شرکت بیمه دیگرمنتقل شود
انتقال بیمه شخص ثالث از ماشین قبلی یا فرسوده به ماشین جدید
بیمه شخص ثالث به خودروی صفرخریداری شده منتقل شود
انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید
انتقال بیمه شخص ثالث به ماشین جدید

مشاوره و خرید بیمه شخص ثالث از بیمه فروش

به راحتی می توانید از طریق سامانه از بیمه فروش ، بیمه شخص ثالث خود را با حق بیمه مناسب از شرکت سهامی بیمه ایران خریداری کنید. ما در زمان صدور بیمه نامه و در زمان خدای ناکرده بروز خسارت در کنار شما هستیم . مهم این است که شما به ما افتخار بدهید و با ما تماس حاصل کنید تا بتوانیم این ادعای خود را ثابت کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
ارسال از طریق واتساپ