بیمه بدنه هواپیما و هلیکوپتر
این بیمه نامه به منظور بیمهکردن انواع هواپیماهای مسافربری و باری، هلیکوپتر و انواع هواپیماهای سبک و فوق سبک مورد استفاده قرار میگیرد. کلیه تولید کنندگان و مالکان ، بهره برداران و یا در اختیار دارندگان انواع هلیکوپترها و هواپیماهای سبک و فوق سبک به این بیمه نامه نیاز دارند.
بیمهنامههای بدنه به منظور بیمهکردن انواع هواپیماهای مسافربری و باری، هلیکوپتر و انواع هواپیماهای سبک و فوق سبک مورد استفاده قرار میگیرند.
تولید کنندگان و مالکان ، بهره برداران و یا در اختیار دارندگان انواع هلیکوپترها و هواپیماهای سبک و فوق سبک به این بیمه نامه نیاز دارند.
این بیمه نامه ادعاهای خسارت حاصل از موارد ذیل را پوشش نمی دهد.
علاوه بر این ، این بیمه نامه خسارات حاصل در مدت زمانیکه هواپیما بعلت یکی از خطرات فوق خارج از کنترل بیمه گذار می باشد را پوشش نمی دهد.
در صورتی می توان فرض نمود که هواپیما تحت کنترل مجدد بیمه گذار قرار گرفته که هواپیما سالم در یک فرودگاهی که در قسمت محدوده جغرافیائی در این بیمه نامه مستثنی نشده است تحویل بیمه گذار گردد و کاملاً مناسب برای مورد استفاده قرار گرفته باشد.
همچنین تحویل سالم هواپیما مستلزم اینست که هواپیما تحت هیچگونه فشاری با موتورهای خاموش پارک شده باشد.
ماده انتشار دهنده | حداکثر حد مجاز میزان آلودگی رادیواکتیو غیر ثابت (بطور |
مواد آلفا در گروه یک لیست رادیوایزوتوپهای LAEA (سر شماره 6 تندرسیت و ایمنی LAEA) | حداکثر تا 5-10 میکرکوری در هر سانتی متر مربع |
کلیه موارد دیگر | حداکثر تا 4-10 میکرکوری در هر سانتی متر مربع |
فسخ بیمه نامه بر اساس جدول کوتاه مدت هوائی صورت می گیرد.
جدول ابطال بیمه نامه هواپیما
قابل اعمال به بیمه نامه های یکساله | |
1 ماهه | 20% حق بیمه سالانه |
2 ماهه | 30% حق بیمه سالانه |
3 ماهه | 40% حق بیمه سالانه |
4 ماهه | 50% حق بیمه سالانه |
5 ماهه | 60% حق بیمه سالانه |
6 ماهه | 70% حق بیمه سالانه |
7 ماهه | 75% حق بیمه سالانه |
8 ماهه | 80% حق بیمه سالانه |
9 ماهه | 85% حق بیمه سالانه |
بیش از 9 ماه معادل حق بیمه سالانه |
گاهی اوقات لزوم پارهای اصلاحات و تغییر در مفاد بیمهنامه به منظور انطباق بیمهنامه با اسناد و مدارک ضروری به نظر میرسد، بدون آنکه موجب افزایش و یا کاهش تعهدات بیمهای گردد. در این صورت با صدور الحاقی، تغییرات مربوطه حسب مورد به عمل میآید که فقط واحد صادر کننده بیمهنامه مجاز به صدور الحاقی مرتبط با آن بیمهنامه میباشد.
مراحل انجام فرآیند بررسی و پرداخت خسارت بیمهنامههای هوایی به صورت زیر میباشد:
تبصره: تنها آن دسته از کارشناسان آزاد (متخصص و غیر شاغل در شرکت) مجاز به انجام کارشناسی برای شرکت و دریافت حق الزحمه می باشند که حکم کارشناسی آنان قبلاً توسط شورای فنی برای آنان صادر و به ادارات و شعب مربوطه ابلاغ گردیده باشد. بنابراین استفاده از کارشناسان فاقد حکم کارشناسی، از وجاهت قانونی لازم برخوردار نبوده و نمی تواند منشأ رسیدگی به خسارات صورتجلسه شده قرار گیرد.